N27

Содержание:
Крылатая техника «made in Ukraine»
Конструкторское бюро «Южное»: перспективы космической индустрии
Эффективность сотрудничества с «Укрзалізницею»
Конкурентоспособность продукции - залог успеха
Техника, открывающая путь к недрам
Технология обслуживания и ремонта оборудования «по состоянию»
Эффективные стратегии развития ХК «Укртехнопром»
АГРО-2005. Вітчизняний АПК: зі щитом чи на щиті?
ОАО «Ровносельмаш»: уверенная поступь в будущее
Знакомьтесь: агрохолдинг «Донецксталь»
Регуляторы роста растений - высокорентабельные агротехнологии
«Уманьферммаш»: 35 лет работы в сельхозмашиностроении
Как поживаешь, ЕС?
Свое дело в УАНЕТЕ

Слово редактора

В чужой стране путешественник - мешок с деньгами, который все норовят поскорее опорожнить.
В. Гюго


I самим подивитися, i iншим показати

Ще в 1998 році Міжнародний валютний фонд визнав, що серед експортних галузей туризм випередив автомобілебудування і розташувався на другій сходинці п’єдесталу чемпіонів прибутковості - після нафтовидобутку.

Більш ніж у 40 країнах світу туризм - головне джерело наповнення бюджету, а ще в 70 - одна з трьох його основних статей. Наприклад, торік іноземні туристи збагатили бюджет Китаю на $25 млрд. (7% ВВП), Єгипту - більш ніж на $6 млрд., Литви - на 500 млн. євро. А ось росіяни в цьому році очікують за рахунок любителів мандрувати отримати в бюджет $11,3 млрд.

Останні дані WTO World Tourism Barometer підтверджують стійке зростання туристичного бізнесу: якщо в 2002 році обіг галузі склав $474 млрд., то в 2003 - вже $514 млрд. На Європу припадає 54,8% цієї суми, на другому місці - Америка (22,5%), на третьому - Азіатсько-Тихоокеанський регіон (17,2%). Експерти WTO радять країнам, що поповнили ряди ЄС, для поліпшення свого фінансового стану розвивати саме туризм. Мабуть, вони знають, що кажуть.

Україну в 2001 році відвідали 5,8 млн. туристів, у 2002 - 6,3 млн., у 2003 - близько 6 млн. И кожен витрачає в Україні свої гроші. В той же час обсяг експорту туристичних послуг удвічі перевищує їхній імпорт. Нормальною мовою це означає, що держава використовує свій туристичний потенціал лише на третину. У нас цей бізнес дає усього близько 1,5% валового національного продукту, а міг би давати значно більше. Причини відомі усім, тому і самих українців, принаймні тих, хто може собі це дозволити, поки більше приваблюють заморські красоти.

А тим часом перша і найважливіша умова прибутковості туристичної галузі в Україні є! У нас, звісна річ, «крокодил не ловится, не растет кокос». Але ми маємо чудову природу, безліч пам’ятників і визначних пам’яток світового значення, є де поєднати відпочинок з лікуванням. Крім усім відомих київських, кримських і карпатських визначних пам’яток, заповідника «Асканія-Нова», Запорізької Хортиці, курортів Трускавця і Миргорода, дендропарку «Софіївка» в Умані, у нас є багато інших місць.

Скільки ще цікавого на туристичній мапі України! Це Шацькі озера на Волині і озеро Синевір у Закарпатті; заповідник «Мошногір’я» на Черкащині та Подільські Товтри; архітектурна перлина Кам’янець-Подільський; одне з найдавніших міст України Острог; Бєлгород-Дністровський, вік якого 2,5 тисячі років. Це замки і монастирі в Дубно на Рівненщині, руїни давньогрецької Ольвії неподалік Очакова, печери Буковини. Це «донецька Швейцарія» Святогорськ і «українська Венеція» - Вилкове. Це пороги на Південному Бузі у Вінницькій області та Тілігульський лиман у Миколаївській… Зупинитися неможливо - дух захоплює, гордість розпирає. А за державу знову бере образа. Адже білою плямою Європи ми залишаємося через власне недбальство.

Багато в чому унікальна лікувальна складова українських курортів. І мова не лише про Крим. Наше Закарпаття вважається однією з найбільш ефективних зон бальнеологічного лікування у Східній Європі: з 36-ти мінеральних вод, що входять у світову класифікацію, у Закарпатті є 32!

Величезні перспективи у спортивного, екстремального, кінного, мисливського та рибальського туризму. Невичерпні можливості в «зеленого» туризму. Крім того, в Україні найвищий коефіцієнт транзитності в Європі: з дев’яти найважливіших європейських транспортних коридорів через Україну проходять три. А як ми цим користуємося? Отож… А могли б заробляти дуже пристойні гроші, створювати додаткові робочі місця, піднімати імідж країни.

У держави не доходять до цього руки? А, може, не треба особливо сподіватися на державну підтримку - головне, щоб не заважала… Ось, наприклад, у Львові, що внесений до списку пам’ятників історії і культури ЮНЕСКО, у Чернівцях, на Закарпатті, на Івано-Франківщині, через яку течуть аж 8160 річок, до розвитку туризму стали відноситися дуже серйозно.

Ніхто не заперечує, що потрібно і хліб вирощувати, і сталь варити, і ракети будувати. Але Україна - з її історико-культурним надбанням, географічними і природними даними - має реальні можливості стати ще і туристичною державою. Що нам заважає цими можливостями скористатися?

Туризм - це не тільки і самим подивитися, і іншим показати. Туризм - це галузь економіки, яку вкрай необхідно розвивати.


вернуться