N21

Содержание:
Експозицiя України на «Ганновер Мессе-2004»
Для безопасного труда горняков
ОАО «Днепротяжмаш»: динамика успеха
Каховский завод электросварочного оборудования - 75 лет
Україна - Нiмеччина: шляхи співробітництва
Стабильность качества - уверенность в надежности
Завод «ЗАРЯ»: качество - фундамент развития
Машиностроению для АПК – государственную поддержку
Український пантеон
Помилки, що стали відкриттями
На вашу книжную полку
«Чумацький шлях-2004»
ОАО «ЛКМЗ»: как использовать приоритет
Стратегия ОАО «ВЗТА» - повышение надежности
«ЕНИСЕЙ» - украинский вариант
Машиностроители собираются в Запорожье
Неделя промышленных технологий-2004
Судьба почтовой службы
Это модное слово «команда»

Слово редактора

УКРАЇНІ потрібний бренд!

В епоху наступу глобальних корпорацій необхідність у власному образі велика як ніколи. І не тільки для будь-якої компанії, але і для країни. Зрештою, держави пропонують себе як партнера для ведення бізнесу, постачальника товарів чи центру туризму. Як отут обійтися без оригінального, пізнаваного і, головне, позитивного образу? Коротше кажучи, державі потрібний бренд!

Однією з перших створювати свій бренд почала Шотландія, де в 1994 році був запущений проект сприяння туристичному бізнесу, розвитку і популяризації національної культури і розширенню експорту. У результаті дослідження з виявлення понять, з якими асоціюються Шотландія і шотландці, виявилося, що в навколишньому світі ця країна має пізнаваний, але трохи поверховий образ - традиційний картатий кілт, волинка, красива природа, гордий і хоробрий, але трохи несучасний народ. Терміново було потрібно перебороти уявлення про технологічну відсталість Шотландії, яка у відношенні бізнесу завжди знаходилася в тіні Англії. У 1997 році був створений Scotland Device - логотип у традиційну червоно-синю карту, незабаром перетворений у своєрідний національний «знак якості», що говорить про шотландське походження продукції. Розроблено систему вимог до товарів, що претендують на одержання цього логотипу. Більш 300 компаній отримали право ставити його на свої товари. Правда, така комерціалізація національної ідеї сподобалася не всім.
Деякі шотландці вважають, що першим і кращим бренд-менеджером Шотландії був і залишається сер Вальтер Скотт.

Австралії бренд був потрібний винятково для залучення туристів. Проект Brand Australia стартував у 1995 році під егідою федеральної установи з питань туризму. Створити логотип великих зусиль не склало: ми говоримо - «Австралія», маємо на увазі - «кенгуру»! Силует цієї тварини і став основною деталлю логотипу, у якому також знайшлося місце сонцю і морю - символам знаменитих австралійських пляжів. Визначили й основні австралійські цінності - унікальність природи, безкраї простори, воля духу й оптимізм австралійців. Результатом добре організованої міжнародної маркетингової кампанії по просуванню Brand Australia було рекордне число туристів у 2000 році - майже 5 мільйонів чоловік.

Наша сусідка Польща прийнялася створювати національний бренд, коли зібралася вступити в ЄС. І тоді відразу ж виникло запитання: а якою бачать її майбутні партнери? Виявилося, образ Польщі в очах європейців містив у собі уявлення про хаос в економіці, повільність, горілку, католицьку церкву та численні махінації. Країні явно бракувало позитивних символів! Орел на державному гербі Польщі зливався для іноземців з пернатими на гербах інших країн, а емблема «Солідарності» була на той час скомпрометована. До того ж не було пізнаваного національного продукту, подібного угорському токайському або чеському пиву. Поляки вирішують терміново взятися за національний брендінг. Цю задачу поклали на Агентство з іноземних інвестицій, що розробило і провело в Західній Європі і США рекламну кампанію. Рекламні ролики розміщалися на провідних міжнародних телеканалах, рекламні макети - у найвпливовіших західних ЗМІ. Але програма виявилася недостатньо ефективною, і Міністерство закордонних справ оголосило тендер на створення національного логотипу. Наприкінці 2001 року фахівці агентства, що виграло тендер, розробили логотип, що містить назву країни (Polska), виконану «вільним» шрифтом, де буква «k» нагадувала людину, що запускає повітряний червоно-білий картатий змій, схожий на емблему польських літаків. Все це, на думку рекламістів, повинно символізувати волю й індивідуальність, а сама ідея польоту - нагадувати про багатьох поляків, що покинули батьківщину і зробили значний внесок в науку і культуру інших країн (згадаємо про англійського письменника Джозефа Конрада, французького вченого Марію Склодовську-Кюрі, Папу Римського Іоанна Павла II). На свого повітряного змія - символ змін - польське керівництво покладає великі надії.

У нас є і пізнаваний національний продукт - сало і горілка з перцем, і бренд-менеджерів досить - від Тараса Шевченка до Шевченка Андрія, і національний образ - хата с краю і садок вишневий коло неї... І позитивних символів, якщо як добре пошукати, нашкрести можна. Так що час братися за національний бренд!

 


вернуться